Ovaj forum koristi kolačiće (cookies)
Ovaj forum koristi kolačiće (cookies) za čuvanje vaših podataka prijave, ako ste registrovani, kao i podatke vaše poslednje posete, ukoliko niste registrovani. Kolačići (cookies) su mali tekstualni fajlovi koji se čuvaju na vašem računaru. Kolačići koje je postavio ovaj forum se mogu koristiti samo na ovoj internet lokaciji i ne predstavljaju bezbednosni rizik. Takođe, kolačići na ovom forumu prate određene teme koje ste pročitali, kao i kada ste ih poslednji put pročitali. Molimo Vas da potvrdite da li prihvatate ili odbijate ove kolačiće.

Kolačići će biti sačuvani u vašem pregledaču (browser), bez obzira na izbor, kako bi sprečio da vam se ovo pitanje ponovo postavi. Postavke kolačića možete u bilo kojem trenutku da promenite, koristeći link na dnu stranice.

Ocena Teme:
  • 0 Glasov(a) - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Thread Contributor: OddyInfo Mesh u genesisima, mesh kao natapajući materijal

#1
Već neko vreme planiram da otvorim temu, ali nikako da rešim u koji podforum da je stavim i gde bi joj bilo najbolje mesto Big Grin
Iako sam već nešto sitno pisao u temi Vrste natapajućih materijala, zbog pitanja sam rešio da otvorim posebnu temu gde ćemo diskutovati o, sada već polako zaboravljenom, meshu.

Po meni, ovde su najbitnije 2 stvari u celoj priči:

1. Kvalitetan i proveren mesh
2. Ručni brener (o upaljaču ni ne razmišljajte)


Ako su prisutne obe stvari, 90% problema sa kojima se korisnici susreću kod pravljenja setapa je rešena, bar sam tako naučio iz ličnog iskustva Big Grin

[Slika: W3ARSnv.jpg]

[Slika: 0xd9Ed3.jpg]

Dakle, u pitanju je isprepletana mrežica od nerđajućeg čelika (uglavnom oznake 316L koja označava čistoću čelika) i različitih oznaka poput #200, #200sf (super fine), #400, #500, itd.
Primer punog označavanja jedne #200sf mrežice:

SUPERFINE WICK MESH - #200 Holes Per Linear Inch - SS316 Marine Grade
Wire Diameter - 0.028mm (28 MIcron)
Aperture - 0.099mm (99 Micron)
Open Area % - 60.77%
Weight Per M2 - 0.08KG

Ovako puno označavanje ćemo retko pronaći i po online prodavnicama ćemo najčešće videti samo oznake poput "mesh #400"

Mesh #400, #500 su za veći procenat PG-a u tečnosti, dok su #200, #300 za veći procenat VG-a.

Pošto je relativno mala zainteresovanost za meshom poslednjih 4-5 godina, tako je i ponuda relativno slaba pa se samo na retkim sajtovima može naći i poručiti. Kinezi, poput Fasttech-a imaju ponudu od nekoliko proizvođača, isto Kineza i sve, koje su imali i imaju, sam probao. Jednu bih istakao kao ok varijatu jer se solidno dobro oksidira, a to je Clrane 316 Stainless Steel Mesh.
Mesh koji me je oduševio i po tome kako se oksidira i po tome kako radi jeste mesh sa vape-atomizer-mesh.com.

Za potpalu, tj oksidiranje koristim ručni mali brener

[Slika: VmHhXXT.png]

Postupak kako pravim setap je sledeći:
  • Izmerim dužinu koja je potrebna u zavisnosti od atomizera. Poželjno je da donji deo mrežice, kada se spremi, oksidira i urola ne dodiruje dno atomizera. Širina koju ću seći zavisi od tipa atomizera. Pošto je trenutno VapeWare Mods jedini koji redovno izbacuje nove genesise i jedan od reeetkih koji se mogu pronaći, pričaću o njima. Za VWM NextGen, Nextiny, Nextasis i ReGen RTA visina je oko 13mm dok je širina koju sečem 60mm.
  • Kada sam odsekao parče koje mi treba, uzimam ručni brener i prelazim par puta sa obe strane preko celog parčeta. Mesh se usijava prilikom prelaska i potamnjuje.
  • Nakon ovog, ostavim 10-ak sekundi da se prohladi i uzimam alat koji dolazi sa ovim atomizerima preko kojeg se mota mesh. Preko njega urolam mesh, skinem ga, probam da li ulazi ok u atomizer ili treba još malo jače da ga pritisnem i urolam.
  • Uzimam ručni brener i usijavam rol par puta sa svih strana 20-30 sec do minuta i onda ga ostavim da se ohladi minut-dva
  • Tada spreman oksidirani rol mesha postavljam u atomizer, atomizer navijam na regulisani mod i proveravam da li ima otpor i da li mod vidi atomizer. Ako mod vidi atomizer i prikazuje određen otpor bez da sam namotao žicu grejača oko njega znači da mesh nije dobro oksidiran. Vadim ga napolje i prelazim sa ručnim brenerom još malo preko njega.
  • Kada je mesh u potpunosti oksidiran, postavljam ga u atomizer i motam žicu preko. Uglavnom stavljam ili 0.32mm kantal ili 2 x 0.25 twisted, isto kantal. Žicu pre postavljanja obradim tako što pređem ručnim brenerom preko, tek da se blago usija pošto kantal tako postaje mekši za rad.
  • Pri motanju žice treba voditi računa da je ravnomerno namotana i da celom dužinom jednako leži na mesh.
  • Mod podesim na 3.6V-3.7V i polako pulsiram da vidim da li se pojavljuje negde hot spot. Ako se pojavi, uglavnom je to na krajevima grejača. Nastavim polako da pulsiram i gledam da li će se usijanje sa krajeva proširiti na ceo grejač. Ako se ne širi, stanem. Uzmem keramičku pincetu ili šrafciger i "pročešljam" malo preko žice, gore/dole, levo/desno i nakon toga opet pažljivo pulsiram.
  • Kada usijanje žice počne da polazi od sredine grejača ka krajevima, to je skoro pa završen postupak. Kao poslednju proveru natopim mesh sa par kapi tečnosti i opet pulsiram grejač. Dok tečnost isparava i kada je isparila, grejač MORA prvo usijanje da ima od sredine ka krajevima. Ako ima, sačekam malo da se prohladi grejač, kanem par kapi tečnosti na njega i sklapam atomizer.

[Slika: JDwp8rF.png]




Neki od indikatora da setap nije dobro odrađen nakon što je atomizer "pušten u pogon":
  • Ako se pojavljuju dry hitovi, rasklapam atomizer. Skidam tank i samo bazu sa dekom i natopljenim setapom navijam na mod. Blago pulsiram i gledam da li će prvo usijavanje grejača, kada se pojavi nakon što tečnost ispari, polaziti od sredine ka krajevima ravnomerno. Ako to nije slučaj, žica ne naleže lepo na mesh i treba da se premota nova žica. Ako je mesh rol previše deformisan, mora se i on nov napraviti.
  • Ukoliko se oseća metalni ukus, mesh nije dobro oksidiran i na nekom delu sprovodi struju koja bi trebalo da ide preko žice grejača.

Kada je setap dobro složen, isti može mesecima trajati gde ga je potrebno samo sa vremena na vreme očistiti.
Čistim ga tako što skinem tank te samo bazu i dek sa setapom postavim na mod i blago pulsiram sa 3.6V-3.7V dok se žica ne počne usijavati. Usijanje žice sagori ostatke tečnosti koje se nalaze na njoj. Pređem nekom četkicom, mada neretko i nečim metalnim poput šrafcigera, preko grejača da ga otresem od sagorelih ostataka. Nakon toga ga skinem sa moda i kroz mlaz vode properem. Kada se osuši, vratim ga na mod i još jednom ispulsiram da ispari voda iz mesha. Prajmujem i sklopim atomizer.

Jedna od gorih stvari koje umeju da se dese u genesis atomizerima sa meshom jeste kada se potroši tečnost i povuče dry hit. Ovaj gadan ukus se iz mesha mnogo teže izbija nego iz redovnih atomizera sa pamukom. Kada mi se ovo desi, radim ceo postupak čišćenja kao kada se zaprlja grejač.

PS. Ubaciću i video gde će ceo postupak pravljenja setapa, koji sam objasio, da se lepo vidi. Samo da ga izmontiram prvo Big Grin

EDIT: A evo i videa postupka, video koji je minimalno editovan. Izbacio sam stvari koje mislim da su totalno nebitne da bih koliko toliko skratio dužinu videa. Kako to obično biva kada hoćeš da snimiš nešto, uvek se desi neka glupost. Konkretno ovde sam motao žicu sa pola metra udaljenosti jer sam hteo da se vidi slaganje iste na mesh. Pošto je tako motana, nije baš ravnomerno nalegla i bilo je manje zezanja na kraju kojeg obično ne bude, al ok.



[-] Ovaj post su pohvalili:
  • alfini0507, BobanNB, Bolle, Jagodinac, kinkel, Marekg, Milanez, ncholass, nikola, OliverKoso, taunus, Vapoholic, vukpavlovic74
Odgovori
#2
Dodao bih samo da se natapanje mesha tj njegova provodljivost tecnosti navodno povecava time sto urolan oksidiran mesh natopimo sa par kapi e-tecnosti i potpalimo upaljacem... 2-3 puta i to je to... Spreman je za motanje kantalom...

Sent from my E2105 using Tapatalk
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • Oddy
Odgovori
#3
Nisam primetio neku razliku kada sam testirao, pošto sam i ja u početku ovo radio. Kasnije sam skontao da je bespotrebno i prestao sam. Mesh i kada se ne oksidira lepo natapa. Problem je što se prilikom rolovanja isprlja od ruku i začepe se otvori na njemu pa ga je pre postavljanja potrebno fino spaliti, što se svakako uradi oksidacijom sa brenerom. Nakon toga se samo pazi da se što manje pipka rukama.
Mnogo puta sam sklapao svež setap bez da sam ga natopio, suv mesh. Dok zavrnem sve, on je već povukao tečnost i bio spreman za pogon.
Sad, ovo je priča iz mog nekog iskustva, ne mora da znači da je tačna Big Grin
Odgovori
#4
Pre par dana sam od kolege @Bolle nabavio G Bell i prvi put se sreo sa genesis atomizerima i blago rečeno našao se u potpunom čudu.
Kad je ati stigao, imao je napravljen setup ali dry hitovi se bili česti, tečnost je vrlo brzo postajala tamna a mesh je čas vukao previše tečnosti a čas premalo.
Posle gledanja nekoliko video tutorijala odlučio sam se da napravim setup po Rip Trippers-ovom videu u kom preporučuje da se oksidira samo vrh mesh-a (tamo gde se namotava žica). Brenerom sam palio mesh tri puta i posle svakog paljenja, umako ga u vodu a posle vode bih nakapao tečnost i zapalio je. Prvih par dana je radilo fantastično a posle sve po starom-dry hitovi, tamna tečnost...
Gledao sam Betov video u kome kaže da genesis ati mora da se nagne da bi se mesh natapao. Drugi na YT-u tvrde da to nije potrebno ako se potrefi prava veličina/oznaka mesh-a u odnosu na odnos PG/VG u tečnosti. Ja nema šanse da parim ako ne nagnem atomizer...čak i tad dobijam DH-ove na svakih 15-20 povlačenja
Sve u svemu, shvatio sam da sam na nuli sa genovima Sad

Šta mislite o ovom? Ne odnosi se na genesis atije ali je u pitanju interesantna upotreba mesh-a...







[-] Ovaj post su pohvalili:
  • alfini0507, Bolle, nikola, Oddy, Vapoholic
Odgovori
#5
Prosledi meni zvonce ako odustanes od njega

Sent from my E2105 using Tapatalk
Odgovori
#6
Uff, sjajno objašnjeno u temi, uvek me je mesh kopkao a mrzelo me da istražujem...

Sent from my HUAWEI LYO-L01 using Tapatalk
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • Oddy
Odgovori
#7
Može li neko da mi objasni zašto tečnost postaje tamnija tj da li je to normalno za geni-je i ako nije šta da uradim da to izbegnem?
Ne bih prosleđivao G Bell dok ga ne savladam, osećao bih se pobedjeno Smile...posle može nije frka
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • alfini0507
Odgovori
#8
Pošto kažeš da imaš dry hitove, moja jedina pretpostavka je da je zbog toga. Tečnost zagori i potamni na delu oko grejača. Zbog natapanja, gde se tečnost podiže po meshu i spušta nazad u tank, ona ponese sa sobom i tamnu boju zagorelog, te oboji ostalu tečnost u tanku.
Odgovori
#9
Tamnjenje tecnosti u Genesis atomizerima je skoro pa neminovno...

Sent from my E2105 using Tapatalk
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • vukpavlovic74
Odgovori
#10
Desi mi se posle nekog vremena korišćenja, kod tamnijih tečnosti, kada je i grejač već koliko toliko isprljan da tečnost nešto potamni, ali ništa više nego i na atomizerima sa pamukom.
Recimo, ovo je slika trenutno iz tazbine, da ne mislite da sam u stanu pa sam prepakovao na brzinu. Setap od skoro nedelju dana (tada sam ga čistio, nije nov), VZ Wensten tečnost, 1.5% arome, 9mg, pravljena 04.02.2018.

[Slika: XFmJfQe.jpg?1]
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • vukpavlovic74
Odgovori
Share


Idi na Forum:


Korisnika pregleda ovu temu: 1 Gost(a)