Ovaj forum koristi kolačiće (cookies)
Ovaj forum koristi kolačiće (cookies) za čuvanje vaših podataka prijave, ako ste registrovani, kao i podatke vaše poslednje posete, ukoliko niste registrovani. Kolačići (cookies) su mali tekstualni fajlovi koji se čuvaju na vašem računaru. Kolačići koje je postavio ovaj forum se mogu koristiti samo na ovoj internet lokaciji i ne predstavljaju bezbednosni rizik. Takođe, kolačići na ovom forumu prate određene teme koje ste pročitali, kao i kada ste ih poslednji put pročitali. Molimo Vas da potvrdite da li prihvatate ili odbijate ove kolačiće.

Kolačići će biti sačuvani u vašem pregledaču (browser), bez obzira na izbor, kako bi sprečio da vam se ovo pitanje ponovo postavi. Postavke kolačića možete u bilo kojem trenutku da promenite, koristeći link na dnu stranice.

Ocena Teme:
  • 0 Glasov(a) - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Thread Contributor: SljukaInfo Grejači za ecig

#1
Šta je grejač, od čega i kako se pravi?

Grejač je deo svakog atomizera/kliromizera koji se zagreva i isparava tečnost.

Kako se pravi grejač?

Ovo je bar u teoriji jednostavno. Namotavanjem otporne žice oko bilo kog predmeta odredjenog prečnika. To može da bude čačkalica, šrafciger, burgija, coil master ili bilo šta okruglo.

Od čega se pravi grejač?

Grejači za elektronske cigarete mogu se praviti od :

1.Titaniumska žica (Ti žica) - ova žica se može koristiti samo u modu kontrole temperature (u daljem tekstu TC mod) i ne sme da se užari zato što ova žica na odredjenoj temperaturi oslobadja opasne materije i menja svoja svojstva.Mnogi vejperi je izbegavaju zato što nije dovoljno istražen njen uticaj na organizam prilikom parenja.

2.Ni200 žica - i ova žica se može koristiti samo u TC modu i ne sme se užariti iz istih razloga kao i Ti žica. Ni200 ljudi često mešaju sa Ni80 žicom.

3.Kanthal žica - Ovo je žica koja se možda najčešće koristi. Sadrži najviše gvozdja od svih ostalih (bar ovih koje su nama zanimljive), najotpornija je na zagrevanje,sporije se zagreva, a zbog visokog sadržaja gvozdja, ima i magnetna svojstva. Ako kupite kanthal žicu i ne zalepi se na magnet,to nije kanthal. Postoji više vrsta kanthal žice, i sve se razlikuju po kvalitetu,kathal A1 je najkvalitetniji. Kanthal se može koristiti samo u VW modu.

4.Ni80 žica - Ova žica je izuzetno popularna kod pravljenja komplikovanijih grejača. Ima nižu otpornost i brže se zagreva od kanthala.Mnogi tvrde da daje čistiji ukus od ostalih žica. Koristi se samo u VW modu.Takodje moram da napomenem da ima dosta ljudi koji su alergični na Nikl, oni je ne smeju koristiti (kao i Ni200)

5 Stainless steel (SS) žica - Takodje izuzetno popularna žica zbog niže otpornosti, bržeg zagrevanja i sposobnosti da radi u TC i VW modu.Postoji više vrsta SS žica, najčešća je 316L.Mnogi tvrde da osete neki metalni ukus kada koriste SS žicu,a ostali tvrde da daje najbolju aromu.

Otpor grejača

Sada se uglavnom koriste regulisani modovi kod kojih otpor ne igra veliku ulogu (svaki mod ima svoje gornje i donje granice otpora sa kojima radi), tako da nije bitno da li je grejač od 1oHm ili 0.40oHm.Uglavnom nam je ta navika da brinemo o otporu ostala od mehaničkih modova. Što je žica deblja, otpornost joj je manja i obrnuto.Takodje, što je grejač komplikovaniji i što više upletenih žica ima, otpor je manji. Nemojte ovo pobrkati sa većim brojem namotaja. Što je više namotaja i što je veći obim grejača, to je i otpor veći.

Uopšteno o grejačima i žicama

Što je veći grejač, veća je i masa žice koja treba da se zagreje što naravno zahteva veću snagu,takodje, veća je kontaktna površina sa materijalom koji natapa grejač, ispari se više tečnosti, više molekula arome, što za rezultat ima bolji i jači ukus. Postoje i grejači koji mogu da upiju određenu količinu tečnosti, to su ovi komplikovaniji grejači, i ako je setup napravljen kako treba daju dosta bolju aromu. Neki primećuju ovu razliku a neki ne,na kraju krajeva sve je subjektivno i zavisi isključivo od Vas. Svaki grejač zahteva odredjenu količinu vazduha kako bi se hladio pri povlačenju, veći grejači na većim snagama zahtevaju veći i brži protok vazduha dok se manji mnogo lakše hlade i zahtevaju manje vazduha. Takodje, svakom grejaču je potrebno odredjeno vreme da se ohladi nakon povlačenja, grejačima sa većom masom žice treba više vremena.Sad je vreme da spomenem izraz Ramp up što znači brzina zagrevanja grejača do odredjene temperature, i Ramp down što označava upravo ovo vreme hladjenja koje sam spomenuo. Dosta ljudi tvrdi da im duži ramp down kvari aromu, ja ovo nisam primetio... Ali opet sve je do vašeg ličnog doživljaja.

Kakve sve vrste grejača postoje?

Možemo ih podeliti na obične i komplikovane.

Obični grejači (grejači namotani od obične žice), mogu se koristiti za M2L način parenja i za D2L.

1.Micro coil - grejač malog obima uglavnom sa spojenim namotajima

[Slika: CQgZu6Ul.jpg]

2.Macro coil - grejač velikog obima

[Slika: yvlxjZal.jpg]

Komplikovani grejači (od više zica koje su upletene, zamotane itd).

Postoji više razloga zašto su svi ovi komplikovaniji grejači izmišljeni, a to su:
Veća kontaktna površina sa materijalom koji je natopljen tečnošću. Stepenasto zagrevanje (unutrašnja žica se greje mnogo brže od spoljašnje), što ima za rezultat isparavanje tečnosti na različitim temperaturama u isto vreme,to znači da će se različiti molekuli arome ispariti u isto vreme i pružiti bolji i kompletniji doživljaj same tečnosti.
Coil building se pretvorio u odredjenu vrstu umetnosti i takmičenja , koliko god to neverovatno zvučalo...

3.Clapton coil (D2L i M2L) - Ovo je jedan od prvih komplikovanih grejača, sastoji se od jedne zice u sredini i tanje žice koja se mota oko nje. Pruža bolju aromu od običnog grejača a ne zahteva velike snage. 8W do 30W po grejaču u zavisnosti od koje žice se pravi.
[Slika: 0796bf23f3a915ff7e294d8ec5718913.jpg]

4.Fused clapton coil (D2L i M2L) - Ovaj grejač se sastoji od dve žice (bar osnovna verzija, sada postoje i tripple i quad fused claptoni) u sredini i tanje žice koja se mota oko nje. Ima još veću kontaktnu površinu i pruža još bolju aromu ali zahteva veće snage. Izmedju 15W i 45W po grejaču, zavisno od žice kojom se pravi.
[Slika: 3db61de73cd5437d9df9d725c18be9bd.jpg]

5.Staggered fused clapton coil (D2L) - Ovo je vatijacija na prethodni grejač. Ideja iza ovog grejača je da se naprave džepovi koji bi upili tečnost i na taj način isparili što veću količinu tečnosti u trenutku povlačenja. Ovaj grejač se pokazao vrlo dobro za kremaste i desertne tečnosti. Zahteva veće snage, od 20W do 45W po grejaču u zavisnosti od žice kojom se pravi.
[Slika: 0514ade57b9505d4b22a97272f8435c8.jpg]

6.Alien clapton coil (D2L) - Ovo je jedan od najčešće korištenih grejača za D2L, sastoji se od 3 žice u sredini i jedne tanje krivudave žice okolo. Pruža izuzetnu aromu, odličan je za sve vrste tečnosti ali zahteva veće snage, više prostora na deku i više vazduha za hladjenje. Od 37W do 50W po grejaču
[Slika: 1af2db8f520d368a0beb74ead81a77a1.jpg]

7.Staple coil (D2L) - Ovaj grejač se sastoji od više pljosnatih (ribon) žica, naslaganih jedna uz drugu i tanje žice okolo. Izuzetan grejač za sve vrste tečnosti, vrlo dobar ramp up, zahteva više prostora na deku i više vazduha za hladjenje. Prednost ovog grejača je odličan ramp up i odličan ramp down zato što se ribon žica brže greje i hladi od obične okrugle žice.Mana mu je teška manipulacija samim grejačem, takodje vrlo lako se deformiše prilikom postavljanja na dek. Od 40W do 60 po grejaču
[Slika: b54b558239dbdfa2bd89365de2f56d1f.jpg]

8.Framed staple coil (D2L) -Varijacija na prethodni grejač, sastoji se od ribona i dve obične žice koje se postavljaju kao okvir oko ribona a zatim se oko svega toga mota tanja žica. Sve ostalo je kao i kod prethodnog grejača.
[Slika: b5770cd9080cffaa5e716a33bd9947c1.jpg]

9.Mohavk coil/mohavk alien coil (D2L) - Varijacija na alien clapton. Sastoji se od istog broja žica kao i alien clapton ali su umotane na drugačiji način. Odličan je za sve vrste tečnosti, zahteva više mesta na deku (idealno bi bilo da je u pitanju RDA/RTA bez postova), sve ostalo je kao i alien clapton.
[Slika: 30def8ec59bfb441f7b2086a6fae0e45.jpg]

10. Pitchfork coil (D2L) - Varijacija na staggered fused clapton. Moram reći da je ovaj grejač prava umetnost. Kako će izgledati i od čega će se praviti zavisi samo od onog ko ga pravi, mogućnosti su beskonačne, može da se sastoji od 3 ili 15 žica. Osnova ovog grejača je skipp stagg metoda (ili space stagg metoda). Odličan za sve vrste tečnosti, zahteva velike snage (60W+ po grejaču ).Može se montirati samo u RDA/RTA sa velikim dekom.
[Slika: 110b8b4ebb564da09deea47e3b3f5391.jpg]

11. Hedgehog coil (D2L) - Kombinacija framed staple grejača i alien claptona. Postoji mnogo varijacija, odličan za sve vrste tečnosti. Zahteva velike snage (70W+ po grejaču ), može se montirati samo u RDA.
[Slika: b07ce3239f9fd9ea726103081071db1d.jpg]

12. Enigma coil (D2L) - Još jedna varijacija na framed staple i alien clapton,sastoji se od obične i ribbon zice u sredini i tanje žice okolo. Odličan za sve vrste tečnosti, zahteva veće snage (70W+ po grejaču ),može se montirati samo u RDA
[Slika: 4f6ae83b1670ac6c75425f7b0a2a90a7.jpg]


- 13. Inception coil (D2L) - Ovaj naziv dobijaju svi grejači koji u sebi imaju grejač. Da pojasnim, napravi se grejač manjeg obima i onda se oko njega pravi grejač većeg obima. Unutrašnji grejač se ponaša kao dragon coil a spoljašnji kao običan grejač. Daje odličnu aromu. U zavisnosti od žice može raditi na većim i manjim snagama, može se montirati samo u RDA
[Slika: e6234a9e386f1d12f08446bae0b518ba.jpg]

14.Staple staggered fused clapton (D2L) - Varijacija na staggered fused clapton i staple. Odličan za sve arome, zahteva veći dek i veće snage, 40W+ po grejaču
[Slika: 9e4281a52d3074fc47c25a4a0369b7e0.jpg]

15.Fralien/framed staple alien (D2L) - Sastoji se od framed staple jezgra i alien spoljasnje žice. Izuzetan za sve tečnosti, zagreva se brže od običnog aliena i hladi se brže. Zahteva veći dek i veće snage 40W+ po grejaču
[Slika: 6bac27c95495f1b66cb682a81adaf614.jpg]

Ovi grejači se takodje mogu praviti  interlocking wrap metodom (kada se umesto jedne zice okolo koriste dve ili tri uvijene) i stiched wrap metodom (kada se namota clapton, izvadi se unutrašnja žica pa se provuče mnogo tanja žica umesto one koja se izvuče )

Tu su i stariji grejači kao što su dragon coil, stove top coil, tiger coil i ostali koji nisu postali toliko popularni i vrlo slabo se koriste.

Svaki od ovih grejača se može napraviti na dva načina, sa spojenim ili razdvojenim namotajima.

Održavanje grejača i vek trajanja

Vek trajanja grejača zavisi od toga koliko dobro ga održavate ali uglavnom je to izmedju mesec dana i 6 meseci. Grejač se može čistiti ispiranjem vodom ili alkoholom, dryburn-om (grejanje do usijavanja/žarenja kako bi sagorela prljavština i to svih osim Ni200 i Ti grejača ) ili blagim trljanjem četkicom. Kako bi vam grejač duže trajao predlažem čišćenje svaki put kada menjate vatu i to sledećim redosledom:
1.Dryburn
2.Ispiranje vodom
3.Čišćenje četkom
4.Ispiranje vodom
5.Dryburn

Na ovaj način ste 100% sigurni da će grejač dugo raditi i zadržati performanse kao kada je bio nov.

Za fabričke grejače ili fabričke glave vek trajanja je uglavnom oko mesec dana. Kada je grejač već pri kraju radnog veka, predlažem potpanje u alkohol 4h, ispiranje pod tekućim mlazom vode a zatim sušenje. Ovako možete produžiti trajanje fabričkog grejača i do 2 nedelje.
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • , badja007, Bolle, Draganchica, mejden, Morgana, Oddy, OliverKoso, Pukan, Vapoholic, Vejper, vladimirkrstic, vukpavlovic74
Odgovori
#2
Samo bih dodao da, po meni, glavna podela grejača ide na: 

1. Fabrička glava sa nemenjivim grejačem
2. Fabrička glava sa zamenjivim grejačem
3. Grejači predviđeni za montiranje na otvorenom deku

1. Fabrička glava sa nemenjivim grejačem

[Slika: ego_One_atomizerhead_06.jpg] 

[Slika: ego_One_07_01.jpg]

Ovde sam uzeo primer eGo ONE CL Atomizer Glave. U suštini ovakvi grejači su fabrički upakovani u glavu grejača i nisu predviđeni za remont, tj izmenu, nego se kompletna glava menja nakon određenog perioda korišćenja (nedelju dana do par nedelja).

2. Fabrička glava sa zamenjivim grejačem

[Slika: CLR_head_02.jpg]

[Slika: CLR_head_03.jpg]

Primer sa slika iznad je eGo ONE CLR Atomizer Glava. Ova glava grejača je predviđena da se sam grejač, tj žica može menjati i generalno se ovakvi grejači mogu remontovati.

3. Grejači predviđeni za montiranje na otvorenom deku

[Slika: aYTAz12.jpg]

Na ovom primeru se nalazi dek od Russian 91% RTA i ovde je, kako se vidi po slici, dosta olakšan pristup za montiranje samog grejača i ovakav tip je najpopularniji među entuzijastima i hobistima.
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • Bolle, Draganchica, kinkel, Morgana, Pukan, Sljuka, Vapoholic, vladimirkrstic, vukpavlovic74
Odgovori
#3
Pre bih rekao da je to podela fabričkih glava, ja sam više išao na ove sa otvorenim dekom ali je svakako dobro znati a ja se nisam setio da napišem Smile Good job
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • Oddy
Odgovori
#4
Odlični postovi... ali prosto moram malko da mračim hihhih...

Mnogi početnici se "zalepe" za "komplikovane" grejače jer su IN ili izgledaju COOl pa ih "trpaju " u sve sto im padne šaka...

Početnici DTL 100 W i cool grejači ne idu jedni sa drugima ... nikako... Smile

Nije poenta priče imati cool mod i bacati što veće oblake... več ostaviti analogne... steći neko znanje... naći sebe u vejpu u zavisnosti od ličnih potreba
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • jokjuar, Pukan, Vapoholic, vladimirkrstic
Odgovori
#5
Morgana, svaka ti je k`o u Njegusha/Njegushke :-)
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • alfini0507, jokjuar, Pukan
Odgovori
#6
jel moze neka studija o contact vs spaced coils?
obrisite post ,poruku,ako ne valja
Хлебождер
Rock on neo rockers, rock on
Odgovori
#7
Ne znam da postoji takva studija. Ne znam ni šta bi studija trebala da otkrije?

Jedina razlika, koliko je meni poznato, je u početnom "hot spotu" koji može da se pojavi kod kontakt grejača. Razmaknuti grejač je poželjan kod TC-a i to kod Ti i Ni200 materijala žica, koje nije preporučljivo usijavati, a usijavanje je potrebno da bi se videlo da li postoji "hot spot".
Što se neke generalne primene ova dva načina motanja grejača tiče, sve se svodi na lični ukus. Nekom više odgovara razmaknuti, nekom kontakt, dok je u suštini razlika minimalna. Čak mogu da kažem da je eventualno u pitanju i placebo efekat.

E sad, svašta ljudi pišu, a za sve te stvarni ne znam ni kako bi moglo da se ispita koliko je nešto tačno ili nije. Recimo, govore neki da kod razmaknutog grejača, pošto je takav grejač širi (ako je u pitanju isti broj namotaja), ravnomerije se natapa pamuk, ravnomernije je raspoređena grejna površina i ravnomernije se greje tečnost do isparavanja. Da je kod kontakt grejača sve to skupljeno na mnogo manju površinu i da je zbog toga lakše dobiti "dry hit".
Sa druge strane, kontakt grejač mnogo bolje zadržava formu kod promene vate i teže ga je deformisati, pa je samim tim i ovaj postupak mnogo brži. Ako si neko ko menja grejač sa svakom promenom vate, onda ne igra ulogu.
Kada je u pitanju brzina kojoj se grejač prlja, nisam primetio neku razliku.

Ja u svojoj glavi držim da mi kontakt grejač više prija i gledam da uvek takav pravim.
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • badja007, Milanez
Odgovori
#8
@Morgana Imam bas takvog druga koji je 3x veci noob od mene i resio covek dual coli RTA da uzme. Pitam ga zasto? Zato sto je kul. Big Grin
Odgovori
#9
(15-05-2018, 01:22)Sljuka Piše: 5 Stainless steel (SS) žica - Takodje izuzetno popularna žica zbog niže otpornosti, bržeg zagrevanja i sposobnosti da radi u TC i VW modu.Postoji više vrsta SS žica, najčešća je 316L.Mnogi tvrde da osete neki metalni ukus kada koriste SS žicu,a ostali tvrde da daje najbolju aromu.

Sa 0.32mm SS316L sam osetio jak metalni ukus. Posle nekog vremena uzmem 0.40mm cisto da probam i ukus meni mnogo bolji nego sa Kanthalom.
Odgovori
#10
Metalni ukus kod SS316 hoće da se javi kada se negde pojavi "hot spot", najčešće kada je na nogicama grejača. Hoće da ga bude i ako nije čista žica, što se dešava prilikom obrade u fabrici. Recimo, primer kada se izraženo oseti metalni ukus je kada se za natapajući materijal postavi mesh (on je od SS316 materijala) koji nije dobro oksidisan pa počne da provodi.
Po meni je najbolje SS316 žicu očistiti alkoholom i prebrisati pre motanja grejača. Kada je kantal u pitanju, uglavnom blago pređem upaljačem ili malim ručnim brenerom, zavisi šta mi je pri ruci, jer tako spalim ako nešto ima na njoj, a i "smekšam" je pa bude lakše za motanje, pošto izgubi elastičnost. Kod SS316 izbegavam ovo da radim jer sam stekao osećaj da SS316 čim se i malo usija, gubi na davanju arome. Imam utisak kao da upije svu aromu. Možda grešim, subjektivni osećaj. Zato recimo i grejače od SS316L pravim "spaced" tj razmaknute namotaje, da ne bih morao da je blago usijavam i proveravam za "hot spotove".
[-] Ovaj post su pohvalili:
  • Milanez
Odgovori
Share


Idi na Forum:


Korisnika pregleda ovu temu: 1 Gost(a)